mapGodziny Mszy św.:
niedziele i święta: 8.15, 10.00, 15.30

fot. Jarosław Szejnar

Slider
Będę błogosławił Pana po wieczne czasy, Jego chwała będzie zawsze na moich ustach. Dusza moja chlubi się Panem, niech słyszą to pokorni i niech się weselą" (Ps 34[33],2-3)
Mar 25, 2023

Parafialny Zespół Caritas zaprasza na Drogę Krzyżową.

Parafialny Zespół Caritas zaprasza na Drogę Krzyżową na wzór Ekstremalnej Drogi Krzyżowej, która rozpocznie się 31.03.2023 r. Mszą Św. o godzinie 19:00.

Droga prowadzi do Sanktuarium Matki Bożej Nieustającej Pomocy w Niechobrzu oraz w drogę powrotną do Kielanówki, pod kościołem będzie ostatnia stacja drogi krzyżowej. W drogę wyrusza się w małych kilku osobowych grupach, całą drogę idzie się w milczeniu.

Zasady są podobne jak na szlakach turystycznych, każdy idzie na swoją odpowiedzialność. Prosimy o zabranie ze sobą elementów odblaskowych i latarek – jeden odcinek trasy jest nieoświetlony. Bardzo ważne jest, aby każdy kto będzie uczestniczył w Drodze Krzyżowej zapoznał się z zasadami uczestnictwa. Serdecznie zapraszamy do udziału młodzież, która może uczestniczyć w wydarzeniu tylko pod opieką osoby pełnoletniej. Proszę o zabranie ze sobą drewnianego krzyża.

W Sanktuarium w Niechobrzu będzie można złożyć na karteczce intencje do Matki Bożej Nieustającej Pomocy.

Linki:

droga krzyzowa plakat

EDK

Kielanówka - Niechobrz - Kielanówka 15km

Droga Krzyżowa do Sanktuarium Matki Nieustającej Pomocy w Niechorzu na wzór Ekstremalnej Drogi Krzyżowej

1. Drogę krzyżową rozpoczynamy wychodząc z placu kościoła w Kielanówce kierując się na prawo w stronę szkoły. Mijamy szkołę i na pierwszym skrzyżowaniu skręcamy w lewo na główną drogą. W odległości 650 m od punktu wyjścia, w odległości kilkudziesięciu metrów za zakładem kamieniarskim i kilu metrów za przystankiem autobusowym, po lewej stronie znajduje się- stacja I – kamienna kapliczka.
  1. Wyruszając dalej, po ok. 300 m po prawej stronie na drzewie zawieszona jest mała drewniana kapliczka – stacja II.
  2. Kierując się dalej wzdłuż głównej drogi po ok.1km docieramy do kapliczki św. Rocha przy zajezdni autobusowej – stacja III.
  3. Kierując się nadal główną drogą dojdziemy do kościoła pw. Wszystkich Świętych w Zabierzowie – stacja IV.
  4. W dalszym ciągu trzymamy się drogi głównej, po zejściu ze stromej górki, na skrzyżowaniu kierujemy się w stronę Racławówki i Niechorza czyli na lewo. Po kilkudziesięciu metrach dojdziemy do przecięcia dróg i skręcamy na prawo w wąską drogą przy której jest drogowskaz „stadion”. Przechodzimy przez mostek nad rzeczką. Po kilkudziesięciu metrach przy pierwszym domu jednorodzinnym po prawej stronie będzie oświetlona kapliczka przedstawiająca Pana Jezusa – stacja V.
  5. Kilkanaście  metrów dalej jest rozwidlenie dróg, kierujemy się na lewo w kierunku stadionu w Niechorzu. Idziemy cały czas trzymając się asfaltowej, krętej drogi aż dojdziemy do pierwszego większego skrzyżowania, tam skręcamy na drogę główną, kierujemy się na prawo. Idziemy chodnikiem przy głównej drodze aż po prawej stronie będzie budynek sklepu GS i straż pożarna. Skręcamy na mostek przy sklepie i kierujemy się na wprost wąską asfaltową drogą prowadzącą ostrym zakrętem na lewo. Kilka metrów od zakrętu jest kamienna kapliczka – stacja VI.
  6. 150m dalej kierując się dalej tak jak prowadzi droga po prawej stronie będzie kolejna kamienna kapliczka – stacja VII. Kierujemy się dalej, tak jak prowadzi droga po ok. 800m skręcamy w lewo (będzie to druga asfaltowa droga prowadząca na lewo licząc od ostatniej stacji). Dojdziemy do głównej drogi prowadzącej przez Niechobrz, tutaj znajduje się duża kamienna kapliczka – stacja VIII.
  7. Dalej kierujemy się na prawo, idziemy chodnikiem wzdłuż drogi głównej, dojdziemy do znaku kierującego nas do Sanktuarium, skręcamy na lewo, idziemy pod dość stromą górkę, po prawej stronie będzie Sanktuarium MBNP – Stacja IX.
  8. Wchodzimy do kościoła na krótką modlitwę. Po wyjściu kontynuujemy drogę pod górkę i na pierwszym rozwidleniu kierujemy się na lewo. W tym miejscu jest pomnik Chrystusa Króla przystańmy na krótką modlitwę. Kierujemy się dalej drogą asfaltową, po 400m po lewej stronie będzie kapliczka pan Jezus Miłosierny – stacja X.
  9. Idziemy cały czas wzdłuż drogi, aż przetnie ona drogę główną którą szliśmy wcześniej do Sanktuarium. Kierujemy się główną drogą na prawo. Na pierwszym skrzyżowaniu, przy dużym murowanym domu, na podwórzu prywatnym jest figurka Maryji – stacja XI.
  10. Na tym skrzyżowaniu obieramy drogą na lewo ( drogą którą szliśmy w pierwszą stronę) i idziemy wzdłuż asfaltowej drogi, mijając stadion, za nim skręcamy na rozwidleniu na prawo, po lewej stronie mijamy oświetloną kapliczkę przechodzimy przez mostek i na skrzyżowaniu wybieramy drogę na wprost – lekko pod górkę. Po kilkudziesięciu metrach jest rozwidlenie, skręcamy na lewo i kierujemy się krętą asfaltową drogą. Zobaczymy w oddali kościół w Zabierzowie, a kilkadziesiąt metrów przed nim, po lewej stronie, na poboczu drogi znajduje się krzyż – stacja XII.
  11. Kierując się dalej dochodzimy do drogi głównej i kierujemy się na prawo. Idziemy chodnikiem przy drodze głównej, po lewej stronie będzie cmentarz – stacja XIII.
  12. Dalej kierujemy się drogą główną aż do kśościoła w Kielanówce – gdzie będzie przy figurce Maryji Będzie ostatnia stacja – XIV.

Homilia Jana Pawła II

w czasie Mszy Św. beatyfikacyjnej Matki Urszuli Ledóchowskiej.

Czytaj więcej...

Historia Parafii

Kielanówka od średniowiecza należała do parafii w Zabierzowie. Duża odległość od parafii utrudniała jej mieszkańcom udział w nabożeństwach. Mieszkańcy wsi w 1980 roku postanowili wybudować kaplicę mszalną połączoną z salą katechetyczną.